2010. október 10., vasárnap

Októberi hétvége

Ahogy a fenti képen is látható van egy szombati parkolójegyünk Plopsalandból, De Pannéból :) Ugyanis  szombaton kikocsiztunk a tengerpart közelében, a francia határ mellett található De Panne nevű helyre és ott családilag megtekintettük a Plopsaland nevű vidámparkot.

Ime egy kis térkép (katt a nagyításhoz):
Plopsaland (De Panne) térképe
Szóval nagy. Nagyon nagy. A hivatalos változat szerint több mint 40 játéklehetőséget biztosít, de van jónéhány "normál" játszótér is.

Gerinek és nekem a "Fatörzsek" névre hallgató játék tetszett a legjobban, ime a hivatalos film a plopsa.be oldalról:

Az egyetlen gond az volt csupán, hogy mindannyian csurom vizesek lettünk ... így aztán a nap hátralévő részében a hátizsákra csomózve vittünk egy csomó ruhát, hogy száradjanak - de nem igazán sikerült így megszárítani őket.

Viszont - szerencsére - nagyon jó volt az idő egész nap, így aztán nem hiányoztak az extra ruhák. Na például ezért is érdemes rétegesen öltözködni: ha csurom vizes leszel egy vidámparkban akkor gyorsan megszabadulsz a vizes rétegtől :)

Fel sem tudom sorolni, hogy mennyi mindenfélén voltunk, a lényeg az, hogy az egész család jól érezte magát, egész nap. 11 óra előtt értünk oda és 18:20 körül jöttunk el - záráskor.

Volt foglalásunk a Parkhotelbe és szerencsére így nem kellett hótfáradtan hazaautóznunk. A szálloda KETTŐ nagyon szép csillagot kapott a minősítésére annak idején, de ezt sajnos nem tudtam amikor foglaltam a szobát ... WC a folyosón. Komolyan.

Szerencsére a mi ötágyas szobánkban volt zuhanyzó és WC is, szóval nem kellett az obsijba menni. A szobában volt egy rendes nagy egyszemélyes ágy, egy franciaágy és egy nagy emeletes ágy, de hely csak éppen az ágyak között ... egy éjszakára kibírtuk, de azért 138 € kicsit sok volt (szerintem).

Reggeli után kimentünk a partra, ahol éppen part-vitorlás világbajnokság zajlott, nem láttunk még eddig ilyen közelről, ilyen sok szerkezetet, de nem igazán tudtuk, hogy mit is kellene nézni ... de azért érdekes volt. A gyerekek gyűjtöttek egy csomó kagylót meg rákollót, aztán fél egy körül továbbáltunk Franciaországba. Bizony. Ott is voltunk. Igaz csak Dunkerque-ig mentünk, ami nincs 20 kilóméter, meg ott is csak a Quick hamburger étterembe, de akkor is. :)

És itt láttam egy érdekes dolgot:
Igen, ez egy adag kecsöp. Nem is ez az érdekes, hanem a nyelvek, melyeket a Nagy Francia Köztársaság megenged rátenni: francia és arab. Bizony. A bevándorlás már a kecsöpös zacskón is megfigyelhető ...

Szerettünk volna még elmenni, megnézni a háborús emlékművet, de már nagyon fáradtak voltak a gyerekek (és mi is), így aztán inkább hazajöttünk Brüsszelbe.

Itt találtok egy nagy csomó fotót: KÉPTÁR

Itt pedig De Panne weblapja érhető el: http://www.depanne.be/frame.aspx?page=/Toerisme/English.aspx